Cigarety s filtrem se na trhu objevily po roce 1950, kdy se kouření začalo dávat do souvislosti s rakovinou plic a dalšími nemocemi. Panovala představa, že filtr škodliviny zachytí, a tak bude závislost bezpečná. Dnes se ví, že šlo o klam.
Filtr nutí kuřáka vdechovat s větší silou a hlouběji. Zplodiny se tak dostanou při vdechování do míst, kam by se jinak nedostaly.
Jak absurdní byly tehdejší představy nebo úroveň znalostí nebo marketingové mechanismy, nejlépe dokládá reklama na filtry značky Kent v letech 1952 až 1956.
Firma tvrdila, že její filtry jsou nejbezpečnější, protože mají uvnitř azbestová vlákna. Azbest je dnes považovaný za velmi nebezpečnou rakovinotvornou látku. Studie potvrzující souvislost mezi rakovinou a kouřením rozhodně neměly vliv na marketingová oddělení tabákových firem.
V roce 1956 reklama na cigarety značky Philip Morris dokonce doporučovala kouřit novopečeným matkám. Požitek jim měla přinést zvlášť jemná chuť jejich výrobků. Některé značky propagovali dokonce i lékaři.
Věděli jste, že následky kouření lze tlumit betaglukany v kombinaci s chlorellou, které najdete v českém produktu Euniké Green?